رئيس التحرير أحمد متولي
 لعشاق الكارتون.. طلعوا الطفل اللي جواكوا مع الأفلام دي

لعشاق الكارتون.. طلعوا الطفل اللي جواكوا مع الأفلام دي

فيه أفلام رومانسية نحبها، وفيه أفلام رعب تخوفنا، بس تفضل أفلام الكارتون ليها مكان في قلبنا حب كبير عمرنا ما نزهق من الفرجة عليها مهما شوفناها وعشان كدة حبينا النهاردة نطلع الطفل اللي جواكوا مع الأفلام دي  :)

البحث عن نيمو

يمكن أكتر حد حببنا نتفرج على الفيلم ده كل شوية هى عبلة كامل اللي كانت بتعمل بصوتها السمكة «دوري» اللي خلتنا كلنا أول ما نفتكر الفيلم نفتكر على طول «دوري» اللي وقفت جمب السمكة «مارلن» في رحلته اللي بيدور فيها على ابنه «نيمو» اللي ضاع منه في المحيط.

نيمو

شوف رحلة دوري ومارلن من هنا 

شركة المرعبين المحدودة

نيجي بقى عند «شلبي سولفان» اللي شغلته الوحيدة هى إنه يخوف الأطفال عشان Score الرعب بتاعه يزيد بس أول لما جه عند «بو» قلبه رق وحن وقرر إنه ميخوفهاش. وفي رحلة حمايتها من المخوفاتية واجه صعوبات كتيرة هو وصديقه الصدوق «كورتي» البعبع.

شركة المرعبين المحدودة

اتفرج على شلبي وكورتي وبو من هنا 

الأسد الملك

أما بقى الأسد الملك فده حكايته حكاية لأننا كل لما نشوفوا كنا نعيط على موت موفاسا أبو سمبا اللي مر على موته 21 سنة واللي استغل أخوه موته وبعد «سمبا» ابنه عن العرش بس بيتعرف «سمبا» على «تيمون» و«بومبا» اللي بيحاولوا يساعدوه على إنه يستعيد عرش باباه.

11111

شوف سيمبا من هنا

ملكة التلج

«أيلسا» عندها قوة سحرية خارقة بتحول أي حاجة بإيديها لتلج وده خوف «أولاف» و«كريستوف» من أنها تهدد حفلة عيد ميلاد أختها «أنا» وتعرضهم للخطر الشديد فيا ترى هيمنعوها تعمل حاجة في العيد ميلاد ولا العيد ميلاد هيعدي على خير؟

ملكة التلج

شوف هيحصل ايه من هنا

سنو وايت والأقزام السبعة

بعد لما كانت ابنة ملك اتحولت لخادمة مهمتها إنها تكنس وتمسح وكل ده بسبب مرات بابها اللي اتسببت في موته وبقت ماسكة القصر وحولت «سنو وايت» بطلة فيلمنا لخادمة في بيت بابها.

سنو وايت والأقزام السبعة

شوف عذاب سنو وايت من هنا

الكلمات المفتاحية

رغدة جلال الدين

رغدة جلال الدين

صحفية مصرية تكتب في المجال الفني، إلى جانب كونها ممثلة ومغنية بفرقة «بهججة»