رئيس التحرير أحمد متولي
 فيديو جديد تسريب مكالمة مستشارة الرئيس الثاني المزعوم لـ عبد الله الشريف

فيديو جديد تسريب مكالمة مستشارة الرئيس الثاني المزعوم لـ عبد الله الشريف

أذاعت قناة إكسترا نيوز عبر بث مباشر على صفحتها الرسمية على الإنرنت، تسريب مكالمة مستشارة الرئيس، الثاني المزعوم والذي تنتحل فيه سيدة صفة مستشار الرئيس عبد الفتاح السيسي.

وتضمن تسريب مكالمة مستشارة الرئيس حوار دار بين شخص يدعي حنفي عبد الرازق السيد محمد، وسيدة تدعى ميرفت محمد يطلب فيه الأول من الثانية استبدال المكالمات الهاتفية برسائل عبر تطبيق »واتس آب«.

تسريب مكالمة مستشار الرئيس

وقال حنفي لـ ميرفت في تسريب مكالمة مستشارة الرئيس الجديد: »انت تربية سكاشن ومحاضرات، القانون بتاعك قال لك مقعدتيش حللتي الحلقة وشوفتي بعد كده دخل على مين وخرج في مين«.

وردت ميرفت في تسريب مكالمة مستشارة الرئيس الجديد الزائف: »انا مشوفتش غير جزء من الحلقة وقفلت، معجبنيش الكلام وقفلت، دي كل الحكاية، ولا حللت ولا شوفت الكومنتات اللي نزلت ولا أي حاجة«.

تسريب مكالمة مستشار الرئيس السيسي

وقال حنفي في تسريب مكالمة مستشارة الرئيس السيسي الثاني: »ممكن تسيبيني اقوم أصلي الفجر وماتتصليش على التليفونات دي ولما تحبي تكلميني كلميني على الواتس لحد ما تهدأ الأمور وعايزك تهدي اللعب شوية«.

وقالت ميرفت في المكالمة التي ادعت فيها أنها من مستشاري الرئيس: »أقسم بالله انا مابشتغلش في أي حاجة غير شغلي بتاع مكتبي وانا كنت قايلة لك الكلام ده، يعني موضوع المقاولات ده فعلاً اشتغلت فيه شوية لاقيته كله كذب وكله مش مضبوط فخلاص شيلت إيدي لأني لاقيت الوضع مش كويس«.

فاروق القاضي 

وجاء في تسريب مكالمة مستشارة الرئيس الأخير والمزيف، رد حنفي: »انت بتدور على الناس الغلابة اللي بتتكلم وتفضفض بكلمتين« لترد ميرفت: »انت مغير اسمك كان اسمك محمود وبعدين بقيت فاروق القاضي، طب ما كنت قل لي غيري اسمك، انا مبعرفش اغير اسمي«.

وللاستماع إلى باقي تسريب مكالمة مستشار الرئيس السيسي كاملاً، اضغط على الرابط التالي:

شيماء عثمان

شيماء عثمان

صحفية مصرية من محافظة الإسكندرية، عملت مراسلة للعديد من المواقع والصحف المحلية