رئيس التحرير أحمد متولي
 لو هتقضي الأجازة في أسوان.. استمتع بأفضل 5 فنادق

لو هتقضي الأجازة في أسوان.. استمتع بأفضل 5 فنادق

لو قررت تقضي الأجازة في محافظة أسوان بمناظرها الطبيعية ومش عارف إيه أفضل الفنادق اللي ممكن تختار ما بينها وتقعد فيها. في الموضوع ده هنخليك تختار. 

نوبيان هوليداى هاوس أسوان
 

الفندق على الطراز النوبي وسعر الليلة فيه بتبدأ من 311 جنيه والفندق تقييمه على موقع  بوكينج عربي  8.7 من 10 وموجود في البر الغربي بجوار مقابر النبلاء. وعشان تعرف تفاصيل عنه أكتر ادخل هنا. وطبعًا تقدر من على موقع بوكينج إنك تحجز أوضة ليك في الفندق أو في الفنادق اللي هنتكلم عنها في باقي الموضوع.

موفنبيك  منتجع فندق موفنبيك موجود على جزيرة الفنتين في قلب نهر النيل وطبعًا ده بيضفي على الفندق جمال من نوع خاص. سعر الإقامة في الليلة الواحدة بتبدأ من 622 جنيه وتقييمه على موقع بوكينج عربي 8.8 من 10 وعشان تعرف تفاصيل عنه أكتر ادخل هنا.

فندق سوفيتيل أولد كتراكت أسوان

مسلسل جراند أوتيل اللي اتعرض في رمضان اتصور في الفندق واللي شاف منكوا المسلسل أكيد عاش حلاوة تفاصيله اللي كانت كامل من العوامل المهمة في نجاح المسلسل. الفندق موجود في شارع أبطال التحرير وسعر الإقامة فيه في الليلة الواحدة بتبدأ من 1,243 جنيه. وعشان تعرف تفاصيل أكتر عنه ادخل هنا.

اناكاتو اوتيل

فندق أناكاتو بيتميز بألوانه الزاهية اللي بتبرز جمال جدران البيوت النوبية. موجود في غرب سهيل وسعر الإقامة فيه في الليلة بتبدأ من 1,100 جنيه وتقييمه على موقع بوكينج عربي 8.9 من 10. وعشان تعرف تفاصيل عنه أكتر ادخل هنا .

دليلك لتوفير نفقات السفر داخل مصر

فندق فيلة

فندق فيلة موجود في 76 شارع كورنيش النيل و سعر الإقامة في الليلة الواحدة بيبدأ من550جنيه . وتقييم الفندق على موقع بوكينج عربي 8.3 من 10. ومطعم الفندق بيقدم فطار أمريكي ووبيطل على منظر النيل. وعشان تعرف تفاصيل أكتر عنه ادخل هنا.

من الألف إلى الياء.. دليلك للاستمتاع بأسوان

رغدة جلال الدين

رغدة جلال الدين

صحفية مصرية تكتب في المجال الفني، إلى جانب كونها ممثلة ومغنية بفرقة «بهججة»