أغنية مكانك في قلبي لعمرو دياب من ألبوم سهران 2020 بالكلمات

لاقت أغنية مكانك في قلبي للفنان عمرو دياب تفاعلا جماهيريا واسعا من محبي الهضبة بعد طرحها رسميا منذ أيام قليلة، وتصدرت عمليات البحث على محركات البحث، وتطبيقات الأغاني.

أغنية مكانك في قلبي طُرحت مع صدور ألبوم عمرو دياب الجديد 2020، والمسمى بـ «سهران».

كلمات أغنية مكانك في قلبي لعمرو دياب

ويقول عمرو دياب في الأغنية: «مكانك في قلبي مهما كنت بعيد عليه ومش كل يوم بنقابل حبايب جداد صوتك واحشني وضحكتك يا حبيبي ليه

ياما نفسي اشوفك تاني في اقرب معاد.. مقدرتش انساك والليالي كل ما تفوت ليالي كل ما اشتاق يا حبيبي واقول».

«ايامنا وحشاك ولا ناسي ياللي انت من غيرك بقاسي ياللي عمري اعيش عمري معاك علي طول.. مقدرتش انساك والليالي كل ما تفوت ليالي

كل ما اشتاق يا حبيبي واقول ايامنا وحشاك ولا ناسي ياللي انت من غيرك بقاسي ياللي عمري اعيش عمري معاك علي طول».

«محدش هيعرف يملي اي مكان تسيبه وعايش حياتي في بعدك علي الذكريات في حد في الدنيا دي بيعوض حبيبه انا اللي بايدي صحيت في قلبي حكايات.. مقدرتش انساك واليالي كل ما تفوت اليالي كل ما اشتاق يا حبيبي واقول ايامنا وحشاك ولا ناسي ياللي انت من غيرك بقاسي ياللي نفسي عمري اعيش عمري معاك علي طول».

«مقدرتش انساك واليالي كل ما تفوت ليالي كل ما اشتاق يا حبيبي واقول ايامنا وحشاك ولا ناسي ياللي انت من غيرك بقاسي ماكنتش متخيل فراقنا يطول مقدرتش انساك واليالي كل ما تفوت اليالي كل ما اشتاق يا حبيبي واقول ايامنا وحشاك ولا ناسي ياللي انت من غيرك بقاسي ياللي نفسي عمري اعيش عمري معاك علي طول».

أغنية مكانك في قلبي

أغنية مكانك في قلبي من تأليف تامر حسين، وألحان شريف بدر، وتوزيع طارق مدكور.

وكعادة الهضبة عمرو دياب في السنوات الأخيرة يطرح أغاني الألبوم عبر منصة تابعة لإحدى الشركات المقدمة لشبكات الهواتف المحمولة أولا وتتاح بعد ذلك الأغاني على القناة الرسمية للشركة المنتجة له على موقع الفيديوهات الشهير «يوتيوب».

ألبوم عمرو دياب الجديد 2020

ويحمل ألبوم عمرو دياب الجديد تعاونا جديدا بين الهضبة، ورئيس هيئة الترفيه بالمملكة العربية السعودية، تركي آل الشيخ، حيث يتضمن 3 أغاني من كلماته، ويلحنها الصديق المقرب لهما، عمرو مصطفى.

ويمتلك النصيب الأكبر من عدد الأغاني المؤلفة بواسطته في ألبوم سهرانين 2020، الشاعر تامر حسين، بالإضافة إلى آخرين كأيمن بهجت قمر، وصابر كمال، وبهاء الدين محمد، وخالد تاج الدين.

وعلى مستوى التلحين يشارك عمرو دياب في الألبوم باقة من أشهر الملحنين على رأسهم محمد يحيى، وشادي بدر، ومحمد رحيم، وعزيز الشافعي.​​​​​​​

أحمد عبده

صحفي مصري متخصص في الشأن الطلابي، يكتب تقارير بموقع شبابيك، حاصل على كلية الإعلام من جامعة الأزهر، ومقيم بمحافظة القاهرة

ميكس ميديا