تفاصيل واقعة التحرش بابنة عمرو السولية لاعب الأهلي صاحبة الثلاثة أعوام

أعاد اللاعب عمرو السولية الزخم الذي اكتسبته قصص التحرش بالسيدات خلال الأيام الأخيرة بنشره عن واقعة اعتداء لفظي تعرضت لها ابنته صاحبة الثلاث أعوام.

ابنة عمرو السولية

وكتب عمرو السولية عبر حسابه على موقع التدوينات القصيرة تويتر: «ليليى بنتي عندها 3 سنين ونص لسه قالعة البامبرز من كام شهر.. الكلام ده بيتقال على طفلة!! إيه اللي يخلي بني ادم خنزير ممكن يبص على لبس طفلة ويركز غير إنه فعلا خنزير ايه المرض ده».

واضاف: «دول اللي لما بيكبروا بيكونوا مغتصبين ومتحرشين واللي بنخاف على بناتنا وأهلنا ينزلوا الشارع علشان ميتعرضوش لأذاهم.. اتمنى الشيوخ اللي بيبرروا للتحرش ولبس البنت يكونوا مبسوطين دلوقتي وهم شايفين اللي بيحصل».

واختتم: «قررت اتقدم ببلاغ لأصحاب الكومنتات دي علشان اللي زي دول مينفعش يكبروا وسطنا قررت احمي بناتي اللي لسه مشافوش الدنيا وللأسف خايف عليهم يشوفوا كمية القرف والاشمئزاز ده».

جاء ذلك بعد أن نشر عمرو السولية صورة له برفقة ابنته وفوجئ بعدد من التعليقات التي تحتوي اعتداء لفظيا على الطفلة ما أغضب لاعب متوسط ميدان النادي الأهلي.

وتلقى عمرو السولية دعما كبيرا من المقربين منه ومناصري حملات القضاء على التحرش وتشجيع الجميع على فضح كل من يأتي بفعل من هذا القبيل.

​​​​​​​

 

 

أحمد عبده

صحفي مصري متخصص في الشأن الطلابي، يكتب تقارير بموقع شبابيك، حاصل على كلية الإعلام من جامعة الأزهر، ومقيم بمحافظة القاهرة

ميكس ميديا