«#المتحرش_م_ف».. ضحايا يروين وقائع تحرش طبيب نفسي بهن بمساعدة زوجته

برز وسم «المتحرش_م_ف» في قائمة الأكثر تداولا في مصر على «تويتر» اليوم الثلاثاء، يتناول وقائع لطبيب نفسي مصري متهم باستدراج الفتيات والتحرش بهن.

وتداول رواد موقع التواصل الاجتماعي مجموعة قصص ادعى أصحابها أنهن ضحايا للطبيب النفسي الشهير.

وبحسب القصص المتداولة فإن «م_ف» يستدرج الفتيات من خلال وسائل التواصل الاجتماعي لإيهامهن أنهن يعانين من مرض نفسي، ويطلب عقد جلسات معهن تليفونيا ويبدأ بالتلفظ بعبارات جنسية ويطلب منهن مرافقته لبيته ثم يحاول الاعتداء عليهم مدعيا أن ذلك من ضمن العلاج.

«المتحرش م ف»

وأعاد عشرات المتفاعلين مع الوسم نشر عدد من الحكايات التي لم يتم التثبت من صحتها أو التبليغ عنها رسميا أو اتخاذ إجراء قانوني حيالها حتى الآن وهي كالتالي:

«على خطى زكريا الدرديري مدرس دراسات وفرنساوي لحد ما يجيبوا مدرس فرنساوي (م.ف) في جلسات العلاج النفسي كان لازم يتأكد إن البنات معندهمش breast cancer ويعملهم هو الفحص علشان دكتور وطبعا بيتحرك في سياق الفحص.

2. م.ف عنده دراسات حديثة محدش يعرفها قبل كدا بتقول إن أي ملابس داخلية للبنات أو الولاد بتسبب سرطان علشان كده في الرحلات اللي بيطلعها ممنوع أي حد يلبس ملابس داخلية وطبعا السبب معروف.

3. بيقنع الضحايا إنه مينفعش يقولهم تشخيص مرضهم ولا العلاج علشان ده آخر تحديث في الطب النفسي  وبيقولهم إن علاج مرضهم الغير معروف هو الكهربا لكنه هيديهم علاج تاني بس مينفعش يسألوا هو إيه لحد الجلسة. ولما بيروحوا الجلسة بيطلع العلاج إيه؟ حقن شرجية! فيه اللي بيدرك إن في حاجة غلط ويبعد عند المرحلة دي.. وفيه اللي مبيدركش غير متأخر بعد مراحل متقدمة من التحرش.

4. (م.ف) شخص سادس وكان بيقول للبنات لما تصوت بسبب الحقن الشرجية أو التحرش.. صوتي علشان أنا مبسوط كده. ولو حد ما عيطش أو ما كانش بيصوت بيأذيه جسديا لحد ما ده يحصل.

5. بيلف في المحافظات على أنه شخص كنسي وبيستغل جهل الناس.. راح قبل كده لبنت بطنها واجعاها ومامتها لجأت ليه بما أنه دكتور. العلاج بتاعه كان إيه؟ بالظبط، حقن شرجية قدام أم البنت.

6. بيتعمد أنه يخلي أي بنت تكلمه تعمل مشاكل مع أهلها بدون داعي وبعدين يسحبها تعيش معاه هو ومراته وباقي البنات.

7. بيحضن ويبوس البنات باعتباره زي باباهم».

​​​​​​​

 

أحمد عبده

صحفي مصري متخصص في الشأن الطلابي، يكتب تقارير بموقع شبابيك، حاصل على كلية الإعلام من جامعة الأزهر، ومقيم بمحافظة القاهرة

ميكس ميديا