رئيس التحرير أحمد متولي
 رسائل بسمة بوسيل وتامر حسني الغرامية التي أعادتهم ثانية

رسائل بسمة بوسيل وتامر حسني الغرامية التي أعادتهم ثانية

تصدرت أزمة المطربة المغربية بسمة بوسيل، وزوجها الفنان تامر حسني، صفحات التواصل الاجتماعي ومحركات البحث، خلال الأيام القليلة الماضية، بعد الإعلان عن طلاقهما، إلا أن رسائل بسمة بوسيل وتامر حسني الغرامية التي أعادتهم ثانية.

وشهدت الأيام القليلة الماضية محاولات من أصدقاء مشتركون بين بسمة بوسيل وتامر حسني لإعادة المياه إلى مجاريها.

رسالة أحلام إلى بسمة بوسيل وتامر حسني

وبعد تداول الأنباء عن اقتراب كل من بسمة بوسيل وتامر حسني من توقيع الطلاق بينهما، نشرت الفنانة أحلام رسالة إلى كليهما.

وقال أحلام في رسالتها عبر حسابها الشخصي على موقع تويتر :«حرام والله.. أعتقد تامر فنان يجنن وبسمة بتجنن..وأشوفهم لايقين لبعض..وشوية مشاكل يا تامر تعدي عشان عيالنا..لا تترك حد يتشمت فيكم..وكل المشاكل بالتفاهم تنحل..حرام ثماني سنين وأطفال..صديقك من صدقك روح لها وجيبها بيتها..واجعل الألسن تصمت.. اسمع من أختك الكبيرة».

 وفي رسالة أخرى قالت أحلام :«من حقها تغار.. زوجي.. طبيعي أغار..خصوصا إذا فيه معجبة..تقصد تؤذي مشاعرها».

وقالت في رسالة ثالثة : «حيرجعوا بإذن الله..ولو ما رجعوش..حسافر مصر وأصالحهم وهم أحرار..قبضة يد قبضة يد قبضة يد قبضة يد..تهديد ووعيد وبوكسات الاثنين..وعلى فكرة كل واحد يكتب للتاني حالا بحبك وبسرعة..ويا ويلكم إذا غضبت».

وهو مادفع الفنانة بسمة بوسيل إلى توجيه رسالة شكر إلى الفنانة احلام بقولها :« أنا بحبك جدًا.. إنتي اللي واخدة قلبي.. شكرًا ليكي».


رسالة تامر حسني إلى بسمة بوسيل

وفي خطوة من جانب الفنان تامر حسني لاستعادة حياته مع زوجته، كتب رساله إلى بسمة بوسيل قال فيها : «بسمة حببتي للأسف إنتي مفكرتيش كويس وسلمتى ودنك لشر السوشيال ميديا عشان كان تعليق كلامهم فارغ، نسوكي إنك عرفتيني وأنا مشهور ودي طبيعة شغلي اللي عرفتيني عليها وحبتيني بيها، إزاي وصلوكي للزعل والبعد فترة.. المهم أنا مش هزعل منك ولا يرضيني زعلك إنتي حبيبتي وأم ولادي.. أنا ضهرك وسندك مهما حصل، بس اللى عايز أقوله لعل نكون سبب خير في توعية ناس كتير».

وأضاف تامر حسني في رسالة أخرى : «ليه لما أي حد بيزعل من حد بيطلع يكتب عليه في السوشيال ميديا طب حتى يكلمه الأول إيه علاقة الناس بعلاقة شخصية بين اتنين ممكن تتحل في التليفون أو في زيارة رحيمة ما بينهم وياريتها مشكلة أصلا.. ربنا جعل ما بينا مودة ورحمة عشان كدة للأسف إنتي عارفة إن في ناس في طبيعتهم حب خراب البيوت ومش هنخلص منهم بس إنتي اللي هتخلصي من فكرة إنك تسمعيهم».

وفي رسالة ثالثة قال تامر حسني :«ياريتك تركزي مع طاقة الناس اللي دعولنا ودعوا لولادنا وفعلا أنا بشكر كل الناس والفنانين اللى سعوا في الخير لينا.. وأنا واثق إنك دلوقتي زعلانة انك كتبتي كدة.. هو تصرف متهور منك بس ولا يهمك مش عيب إن الإنسان يغلط ويتعلم وأنا ياما علمتك ولسه هعلمك كان نفسي الكلام ده يكون بينا لكن انتي أشركتي الجمهور الكريم فكام لازم أرد هنا.. وبينا حب عالي وحياة كريمة وأولادنا و بيتنا أغلى ما فيها ربنا يخلينا ليهم ويخليهم لينا يا رب..  متهورة بس بحبك».

​​​​​​​رسالة بسمة بوسيل إلى تامر حسني

وبعد رسائل زوجها خرجت بسمة بوسيل عن صمتها برسالة وجهتها إلى زوجها تامر حسني قالت فيها :«فعلا اتهورت..بس علشان بحبك..آسفة».

أحمد الليثي

أحمد الليثي

صحفي مصري، عضو نقابة الصحفيين ومقيم بمحافظة المنوفية