رئيس التحرير أحمد متولي
 كلمات أغنية معلش للفنان حمزة نمرة مكتوبة كاملة

كلمات أغنية معلش للفنان حمزة نمرة مكتوبة كاملة

ينشر موقع «شباببك» في هذا التقرير، كلمات اغنية معلش حمزة نمرة مكتوبة كاملة، بالتزامن مع تصدر الأغنية تريند موقع «اليوتيوب» وتفاعل الجمهور معها بشكل كبير.

أغنية معلش حمزة نمرة

حققت أغنية «معلش» للفنان حمزة نمرة أكثر من 3 مليون مشاهدة على القناة الرسمية لحمزة نمرة عبر موقع الفيديوهات الشهير «اليويتوب»، وهى من كلمات سامح خيري، ومحمد السيد، ومن ألحان حمزة نمرة، وتوزيع وميكس وماستر كريم عبد الوهاب.

وبعد ساعات قليلة من طرحها على اليوتيوب، احتلت أغنية معلش لحمزة نمرة ، مركزًا متقدمًا بقائمة الأغاني الأكثر استماعًا، على نفس الموقع وذلك صباح اليوم.

وجاءت تعليقات الجمهور على اغنية معلش لحمزة نمرة كالتالي: «حمزة نمرة بتحسه عايش معانا مش زي باقي الفنانين بعالم تاني - اقف احتراماً وتقدير لك يا حمزة».

كلمات اغنية معلش حمزة نمرة مكتوبة كاملة

أنا كان ناقصنى كتير علام مع دنيا طلعت مش تمام، تدوسنى قال معلش قوم شكراً اوى ملهوش لزوم..

معلش يا معلش الدنيا لاويه دراعي ومصدر الي الوش قرشة وقافشه من غير داعي، حلّيني يا معلش وشوفي حد بدالي لا ترنّي فـ وداني ولا تيجلي في طرف لساني..

 معلش هعمل بيها ايه لا تشيل وجع ولا بتداويه مبقتش بتحوق خلاص ولا ناس بتسمع من الأساس والكل متعلم عليه..

تعمل له ميت مليون حساب أما الغلابة الطيبين، يمين يمين وامين امين، ربك يعوض ع اللي ساب..

لما تجلّي من العيال الفقري واللي بخته مال، معلش دي هتجيب له كام..

آخره هايصبر والسلام ويجيبها في العرضة الشمال، واقفة كده متكتفة، بتعيطي ومتشحتفة، ولا مرة رجعتي الي فات، ويادوب بنحزن من سكات، وأشرب تقول لي بالشفا».

ويذكر أن المطرب حمزة نمرة، استطاع أن يحقق نجاحًا جماهيريًا كبيرًا فور عودته للساحة الغنائية بألبوم «مولود سنة 80»، والذي يضم 12 أغنية مختلفة، من بينها «فاضي شوية»، «احكيلك خوفي»، «الوقعة الأخيرة»، «استعيذوا»، «الساعة 6 صباحا»، «مش مهم»، «يابا»، «القصة واللي كان»، «غنوة ليك من قلبي»، «فيه ناس».

 

عمر مصطفى

عمر مصطفى

صحفي مصري يقيم في محافظة الجيزة ومتخصص في ملف التعليم وكتابة الأخبار العاجلة منذ عام 2011