رئيس التحرير أحمد متولي
 منة عرفي تعلن عودتها لزوجها محمود مهدي.. «انفصال بغرض التريند»

منة عرفي تعلن عودتها لزوجها محمود مهدي.. «انفصال بغرض التريند»

أثار الثنائي منة عرفة ومحمود جدلا واسعا على وسائل التواصل الاجتماعي بعد انفصالهما منذ يومين، وزاد الجدل بعد إعلان عودة علاقتهما بشكل طبيعي من جديد بعد 48 ساعة فقط.

منة عرفة ومحمود مهدي

بدأ إعلان انفصال منة عرفة ومحمود المهدي بصورة على خاصية «ستوري» على حساب محمود المهدي على إنستجرام سخر فيها من الزواج، تلاها منشور أعلن فيه الانفصال رسميا.

منة عرفة رفضت التعليق على الأمر في الوقت الذي لم يتخذ فيه أي منهما إجراء فيما يتعلق بالصور التي تجمعهما على حساباتهما بمواقع التواصل الاجتماعي.

وفوجئ الجمهور اليوم الأربعاء بإعلان والدة منة عرفة عبر تقارير صحفية حل الخلاف الذي نشب بين الثنائي وعودة علاقتهما من جديد.

جمهور الفن على وسائل التواصل الاجتماعي هاجم الثنائي بشدة، معتبرا أن الغرض من الأحداث الأخيرة تصدر «الترند» لأغراض الظهور على الساحة من جديد.

وكتبت منة عرفة، عبر «إنستجرام»: «من أصعب اللحظات اللي ممكن تعدي على أي ست، لحظة الانفصال وخراب البيت، الطلاق بيهتز له عرش الرحمن، لكن أنتم يمكن عشان بتسمعوا عن بيوت بتتخرب كل دقيقة؛ فبقى أبغض الحلال عليها، رهان بتعملوه مع بعض على إننا مش هنكمل، أو مادة خام للشماتة فينا».

وقالت منة عرفة: «خراب البيت عمره ما كان حاجة سهلة على الست أو على الرجل أو على أهالينا، في عز ضعفي وحزني وكسرتي، اللي ربنا ما يكتبه على أي ست، ما رحمتونيش، ولا قدَّرتوا إني في موقف لا أُحسد عليه، وشمتانين فينا، قد إيه أنتم ناس ما تعرفوش ربنا، ولا في قلوبكم رحمة».

وتابعت: «وواصلت منة عرفة: اتمنوا الخير لبعض يا جماعة، بلاش نشمت في بعض، لكن دي غلطي أنا، إني شاركتكوا حياتي الشخصية، الإنسان بيغلط عشان يتعلم، وأنا اتعلمت، ربنا يعينكوا على نفسيتكم الجحيم دي، وعسى أن تكرهوا شيئا وهو خير لكم».

واختتمت: «يمكن الخلاف اللي حصل؛ كشف لنا ناس كتير حوالينا، كانوا بيمثلوا إنهم فرحانين لينا، بس الحقيقي إنهم كانوا مستنيين أول مشكلة؛ عشان يشمتوا في كسرتي وخراب بيتي، بس والله ربنا مش هينولهالكوا، وربنا يخلي أهلي وزوجي، والناس اللي بتتمنى لي الخير، ووقفت جمبي، وكلمة أخيرة للسادة الصحفيين، أرجوكم كفاية بقى، ارحمونا، حرام عليكم».

 

عمر مصطفى

عمر مصطفى

صحفي مصري يقيم في محافظة الجيزة ومتخصص في ملف التعليم وكتابة الأخبار العاجلة منذ عام 2011