رئيس التحرير أحمد متولي
 فيديو البنت والولد المنتشر يمارسان الفعل الفاضح في الطريق العام.. انتقادات للمصورة

فيديو البنت والولد المنتشر يمارسان الفعل الفاضح في الطريق العام.. انتقادات للمصورة

انتشر على مواقع التواصل الاجتماعي عبر الإنترنت فيديو البنت والولد أثناء ممارستهما فعل فاضح في الطريق العام، والذان واجها انتقادات لاذعة لم تسلم منه السيدة التي قامت بتصويره.

وتصدر وسم الفعل الفاضح موقع التغريدات القصيرة «تويتر» بعد ساعات من نشر سيدة مقطع فيديو ظهرت فيه فتاة برفقة شاب ترتمي على كتفه فيما يقوم هو بممارسة أفعال منافية للآداب العامة في الطريق.

ويظهر في الفيديو الشاب والفتاة يجلسان على أحد الكراسي بمنطقة بعيدة عن الأنظار، ولكن أثناء ذلك ظهرت سيدة من شرفة منزلها وقامت بتصويرهما، معقبة على الفعل الفاضح قائلة: «يعني قمة القذارة.. انا بوجه لها رسالة، هو تفتكري انه بعد ما قعدك كده في الشارع هيتجوزك؟».

وأضافت: «ولو بيخاف عليك هيعمل المستحيل عشان يوصل لبيت أهلك ويتجوزك، مش يجيبك في الشارع ويعمل اللي هو بيعمله ده فيك، بصوا بيتلفت حواليه ازاي؟ زي الحرامي، لو بيحبك مش هيعمل فيك كده، بلاش بنات كتير يتخدعوا باسم الحب ويعيشوا الموقف ده، والله انا مشفقة عليكِ».

وبدأت السيدة في سب الفتاة قائلة: «انتِ يا بنت يا .. لو بيحبك مكانش هيعمل فيك كده يا ... لو بيحبك يروح بيت أهلك، قومي يا بنت، قومي يالا، انا صورتكم يا .... يا .....».

فيديو الولد والبنت في الشارع

وبدأت السيدة تنادي على شخص يدعى يحيى قائلة: «يحيى انزل شوف الأشكال دي» مضيفة: «خليه يعمل فيك كده مش هيتجوزك يا ..... مش هيتجوزك، يلا يا ... يلا استخبي يا قليلة .... في الشارع يا ... ترضيها على نفسك ازاي يا .....».

واختتمت قائلة: «أظن بعد الكلمتين دول لو عندها شرف هتزعل على نفسها، كل يوم؟ انا صورتهم وهنزلهم على الجروب والله».

ووجه العديد من مستخدمي مواقع التواصل الاجتماعي انتقادات إلى السيدة صاحبة الفيديو، التي التقطت الفعل الفاضح ونشرته على الإنترنت، لانتهاكها الحريات، ولتوجيه السباب إلى البنت، فيما استنكر آخرون ارتكاب فعل فاضح في الطريق العام.

 

الكلمات المفتاحية

أحمد كمال متولي

أحمد كمال متولي

رئيس تحرير منصة شبابيك، صحفي سابق بجريدة اليوم السابع، وعضو نقابة الصحفيين المصرية