حلقة هدير عبدالرازق

حلقة هدير عبدالرازق


حلقة هدير عبدالرازق على النهار.. أحرجت القناة بحديثها عن كواليس الفيديو المسرب

أثارت حلقة هدير عبدالرازق في برنامج «شاي بالياسمين»، الذي تقدمه ياسمن الخطيب على قناة النهار، حالة من الجدل الواسع بين المواطنين عبر صفحات موقع التواصل الاجتماعي «فيسبوك».

ماذا حدث في حلقة هدير عبدالرازق؟

حلت هدير عبدالرازق ضيفة على البرنامج خلال الأسبوع الأخير من أكتوبر الجاري؛ وتحدثت لأول عن كواليس الفيديو المسرب لها عبر منصات مواقع التواصل الاجتماعي خلال الفترة الماضية.

وقالت: «كنا عرسان جداد وكنا مسافرين وكانت لحظة طيش.. أنا ماكنتش في وعيي لما كنت بتصور وعرفت بعدين.. جوزي اللي في الفيديو كان مصور الفيديو على تليفوني ومسحه وقتها.. بعد 3 سنين اتطلقت واتخطبت لحد تاني وفركشت.. أنا أتقبض عليا والموبايل أتحرز ومعرقش مين اللي سرب الفيديو لغاية دلوقتي».

وأضافت: «أنا صحيت على الكارثة دي وكان والدي والدتي وأخواتي عندي في البيت، صحيت لاقيت والدي مغمى عليه وأمي ميته من الصويت وفضلت أقول مين اللي مات؟.. ومكانوش عارفين يقولولي ايه، لحد ما اختي الكبيرة قالت لي بصي فيه حد منزل فيديو ده أكيد مش إنتي، وانا مكنتش فاهمة ولا مستوعبة ده حصل ازاي؟، وجه منين؟».

وعن علاقتها بـ «أوتاكا»، قالت هدير خلال الحلقة: «أوتاكا أول واحد أتكلم عن الفيديو بشكل إيجابي ودافع عني قبل ما أخرج للناس وأطلع القسيمة الزواج.. أوتاكا كان بتكلم عني بحرقة وقولت ساعتها ده أنا لو أختك مش هتتحرق لي كده يعني.. وكان سبب في التأثير إيجابي على السوشيال ميديا.. وانا فيه مشاكل بيني وبينه حاليًا والموضوع شبه بيبوظ، ومش أنا اللي زعلانة هو اللي زعلان، واحنا دلوقتي متخانقين».

 

قناة النهار تقرر حذف حلقة هدير عبدالرازق

اعتذرت شبكة قنوات النهار، لجمهورها على عرض حلقة البلوجر هدير عبدالرازق في برنامج شاي بالياسمين، كما قررت الشبكة حذف الحلقة من كافة منصتها حفاظًا على قيم وعادات المجتمع، كما وقررت القناة أيضًا فتح تحقيق موسع في نشر محتوى الحلقة.

​​​​​​​