رئيس التحرير أحمد متولي
 لهواة «التصميم التجاري» و«الإعلان».. دبلومة كاملة من غير فلوس

لهواة «التصميم التجاري» و«الإعلان».. دبلومة كاملة من غير فلوس

نفسك تشتغل في مجال التصميم التجاري والدعاية والإعلان بس ناقصك معلومات أو حابب تطور نفسك لكن مشكلتك في الفلوس، مش هقولك إن الفلوس عمرها ما كانت عائق، بس الأكيد إن الإنترنت فتحلنا أبواب مكناش متخيلين إنها تتفتح.

هتقولي إن الفلوس مبقتش مشكلة بس المشكلة في المواد العلمية ومدى توافرها، هقولك اليوتيوب هيعرفك كل حاجة في مجال التصميم والطباعة، زي «تصميم الكارت الشخصي»، و«البروشور والفلاير»، و«الأكياس أو الشنط الورقية»، و«البوك مارك»، و«فولدرات الملفات والمستندات»، و«اليفط» و«لافتات إعلانية»، و«العلب واسطمبات التكسير».

للاطلاع على لينك الكورس: اضغط هنا أما إذا كنت ترغب في استخدام برنامج الفوتوشوب مع التصميم التجاري والإعلاني، اضغط هنا رحلتك مع الإبداع لسه مخلصتش، لو عايز توصل لفكر مبتكر قادر على تنفيذ إبداعات جديدة ومميزة يبقى لازم تتعلم البرامج دي: 1- الفوتوشوب هو العلامة الأكبر للتصميم على مر الزمن، كما أنه البرنامج الأقوى على مدار التاريخ في تنسيق الصور بإحترافية رهيبة. تعلم كل شئ عن الفوتوشوب في هذا الكورس: اضغط هنا اللينك باللغة الإنجليزية: اضغط هنا 2- الاليستريتور تحفة فنية مكملة لبرامج التصميم مثل الفوتوشوب وغيره، كما يعتبر البرنامج الرسمي لعمل شعارات الشركات العالمية، حيث يقوم باستخراج الملفات بصيغة eps وكذلك يفتح ملفات الفوتوشوب. لينك الكورس بالعربي: اضغط هنا لينك الكورس باللغة الإنجليزية: اضغط هنا 3- Indesign دورة تفصيلية لتعليم أدوبي إن ديزاين لمصممي الكتب والمجلات والجرائد والنشرات ولجميع أنواع التصميم. الكورس ده هيعرفك شرح مبسط وشامل، للمشاهدة: اضغط هنا لينك الكورس باللغة الإنجليزية: اضغط هنا 4- الفلاش دورة فلاش برو Adobe Flash Pro، للاطلاع اضغط هنا 5- الدريم ويفر Dreamweaver CS4 من الصفر للاحتراف- دورة كاملة للاطلاع: اضغط هنا

سوزان حسني

سوزان حسني

صحفية مهتمة بالكتابة في مجال العلاقات