رئيس التحرير أحمد متولي
 لايف بيبو فريد خميس يفضح موظفي شركته ومنفذي كومباوند أزادير.. فيديو

لايف بيبو فريد خميس يفضح موظفي شركته ومنفذي كومباوند أزادير.. فيديو

نشر بيبو فريد خميس فيديو لايف عبر صفحته الشخصية على موقع التواصل الاجتماعي «فيس بوك» فضح خلاله موظفي شركته من منفذي مشروع كومباوند أزادير في القاهرة الجديدة.

وتضمن الفيديو المنتشر على الإنترنت قيام بيبو فريد خميس بزيارة مفاجئة وجولة بموقع المشروع، ليتفاجأ بعدم وجود أي موظفين وتوقف العمل في الكومباوند، ما أثار استيائه.

بيبو فريد خميس

وتناقل رواد مواقع التواصل الاجتماعي فيديو بيبو فريد خميس الذي نشره عبر خاصية لايف، والذي بدأه بقوله: «ده يعتبر أول لايف هنطلعه وبكلم الجميع من موقع كومباوند أزادير في القاهرة الجديدة بتاع شركتنا، وانا بعذر كل العملاء الكرام لأن الوضع اللي انا شايفه هنا واللي موريه لكم ده يدل ويبين إن الشركة مش جدية، مفيش أي نوع من الاهتمام..».

وأضاف بيبو فريد خميس: «زي ما انتوا شايفين البراندينج متبهدل اليفط على الأرض، طبعًا فيه شغل في الموقع المرحلة الأولى اللي هي بعض التسليمات فيها موعدها الاستلام المبدأي كان جاء.. زي ما انتوا شايفين أهو ده شغلهم أزادير، طبعًا أي حد يوصل هنا ويلاقي الوضع كده بالشكل ده يبين إن مفيش حد موجود ويبين عدم جدية الشركة في تنفيذ المشروع».

فضيحة كومباوند أزادير

والتقى محمد فريد خميس بأحد العاملين في المشروع وقال: «انا جاي اطمئن بس على المشروع عشان المشروع مباع للعملاء ويشمل اسم الشركة واسم الوالد رحمة الله عليه، مهما كان الشركة، الناس دي اشترت عشان سمعة فريد خميس الله يرحمه».

وأكد بيبو فريد خميس في الفيديو المنتشر على الإنترنت أنه يجري الآن إعادة هيكلة للشركة، مشيرًا إلى أنه سيجري مراجعة للمسئولين عن الإدارة، مضيفًا أن تراخيص المشروع كاملة وصحيحة وهو ما ثبت خلال الاجتماع الذي أجري مع مسئول التراخيص، جمال حلمي، المدير العام، المهندس بهاء علي، رئيس ومدير القطاع الهندسي والصيانة، والدكتور شادي الزيات، رئيس القطاع التجاري، وثبت أنه كان من الممكن أن يستكمل المشروع بشكل أسرع ولكن تم توقيفه من قبل بعض الأفراد داخل الشركة لتشويه سمعة الشركة.

فيديو بيبو فريد خميس

ويمكنكم مشاهدة فيديو بيبو فريد خميس الذي قام بجولة مفاجئة على موقع كومباوند أزادير وتفاجأ بعدم وجود موظفين في نهار شهر رمضان 2023 من الرابط التالي:

شيماء عثمان

شيماء عثمان

صحفية مصرية من محافظة الإسكندرية، عملت مراسلة للعديد من المواقع والصحف المحلية