أول رسالة من عبلة كامل بعد أخبار إصابتها بالسرطان

أول رسالة من عبلة كامل بعد أخبار إصابتها بالسرطان

ينشر شبابيك أول رسالة من عبلة كامل بعد أخبار إصابتها بالسرطان، لتخرج أخيرًا عن صمتها بعد ما كثرت الشائعات حولها.

وتداولت الصحف منذ قليل توضيحًا لحقيقة إصابة الفنانة عبلة كامل بمرض السرطان، والذي انتشر على نطاق واسع بوسائل التواصل الاجتماعي.

الفنان أحمد كمال يوضح حقيقة مرض عبلة كامل

وكذب الفنان أحمد كمال، الزوج السابق للفنانة عبلة كامل، منذ قليل، ما تم تداوله حول حقيقة هذا المرض، نافيًا بشكل قاطع صحة هذه الأنباء، مؤكدًا أنها تتمتع بصحة جيدة، مطالبًا بعدم الترويج لمثل هذه الشائعات.

من جانبه نشر الكاتب والروائي بلال فضل على صفحته الرسمية عبر موقع التواصل الاجتماعي- فيس بوك- رسالة الفنانة عبلة كامل إلى مروجي الشائعات.

وكتب بلال فضل على حسابه: الفنانة الكبيرة الأستاذة عبلة كامل طلبت مني أوصَل الرسالة دي، لعلها توصل لأي حد بينشر إشاعات عن حياتها وصحتها.

أول رسالة من عبلة كامل بعد أخبار إصابتها بالسرطان

وجاء نص الرسالة كما نشرها بلال فضل: عيب، والله العظيم عيب، لو الناس مش هتتقي ربنا وتخاف منه في وقت زي ده هتتقيه وتخاف منه إمتى؟ وإيه اللي هيستفيده إنسان من إنه يقلق حياة الناس بكلام كذب، بيدعي إنه بينشره لإنه محب أو معجب، أنا اخترت نمط حياة سعيدة بيه وراضية عنه.

وحول الحسابات المنتشرة على مواقع التواصل الاجتماعي باسم عبلة كامل، قالت: وما عنديش أي حسابات على السوشيال ميديا ولا هيبقى عندي في أي يوم من الأيام، ولا باتابع السوشيال ميديا ولا بانشر عليها أي شيء من أي نوع ولا مهتمة بده.

حساب عبلة كامل على السوشيال ميديا

وتابعت كامل: وأتمنى اللي يشوف حساب منسوب ليا، يساهم في قفله باللي يقدر عليه، والحساب اللي عاملاه واحدة بتدعي إنها بنتي مالوش أي علاقة ببناتي فاطمة وزينب، وكل اللي بيتنشر فيه كذب، والكلام اللي اتنشر في هذا الحساب عن إني مش فخورة بفني وبشغلي كله كذب وافترا.

وأنهت الفنانة عبلة كامل رسالتها بطمأنة محبيها حول صحتها قائلة: والحمد لله أنا في أحسن صحة وعافية، وباشكر الناس الطيبين كلهم على محبتهم وتقديرهم اللي أنا ممتنة ليها وباحمد ربنا عليها، وربنا يتقبل دعواتكم الجميلة ليا ويخلي لكم حبايبكم.

أتمنى اللي يشوف الرسالة دي ويشوف بعدها كلام منسوب للأستاذة عبلة كامل يعمل ريبورت للحساب اللي بينشر الكلام ويساهم في قفله، وشكرا جزيلا لحضراتكم.

​​​​​​​

عمر مصطفى

صحفي مصري

ميكس ميديا