موضوع عن ترشيد استهلاك الكهرباء بالإنجليزي

موضوع عن ترشيد استهلاك الكهرباء بالإنجليزي


برجراف عن الكهرباء وتوفير الطاقة بالإنجليزي مترجم

يمكن أن يدور البرجراف في امتحان اللغة الانجليزية حول أي موضوع أو قضية هامة يجب أن يكون الطالب على وعي بها، وفي إطار سلسلة من الموضوعات يوضح شبابيك برجراف عن الكهرباء وتوفير الطاقة بالإنجليزي كنموذج استرشادي للطلاب يمكنهم الاستفادة منه خاصة أنه يعد واحد من أهم الموضوعات التي يمكن أن يتضمنها الامتحان.

برجراف عن توفير الطاقة بالانجليزي

Energy is one of the essential resources for a thriving life next to water. It is used to run our daily life. Today it will be impossible to imagine life without energy or electricity. So, saving energy is an important thing for human life.

The energy is an essential component without which we cannot imagine living or performing any of the tasks. For the comfortable lifestyle, energy plays an important role. We perform various tasks with the energy such as heating, cooking, lighting, etc. With the help of furling energy, we run our vehicles and move from here to there.

There are different forms of energy. Most of the energy used today in homes and industry comes from fossil fuels. Coal, oil and natural gas are all fossil fuels. They are called non-renewable because it takes millions of years to make or renew them. So, we must reduce the amount of non-renewable fuels that we use.

Saving electricity is becoming a bigger and bigger because of the astonishing energy bills caused by rapid changes in the lifestyles. People are striving to make their homes comfortable by installing heavy equipment required for comfort and entertainment, which uses an enormous quantity of energy.

If there is no electricity world will lose light. Still, the careless behavior of humankind must be checked as humans need to realize the importance of electricity to save ourselves from the darkness.

All of us can do many things to save energy. For instance, we can use energy-saving bulbs. Family members can use their cars less.  We should turn off computers and televisions when we are not using them. We should not leave lights on when there is no one in the house.

Moreover, we need to find other forms of energy that will never run out. These forms of energy are called renewable. Examples of these are energy from the sun and the wind. Water is another renewable source of energy. It is called hydroelectric power.

Considering we still depend on the finite natural resources deposited in the earth, all our essentials necessary for our daily life are dependent on electricity. Saving electricity should be ingrained in us; it will be beneficial for us and our environment by using renewable resources like solar & wind.

الطاقة هى أحد الموارد الأساسية لعيش حياة مزدهرة بجانب الماء، فهى تُستخدم لإدارة حياتنا اليومية. في عصرنا الحالي من المستحيل تخيل الحياة بدون طاقة أو كهرباء، لذلك فإن توفير الطاقة أمر مهم لحياة الإنسان.

الطاقة عنصر أساسي لا يمكننا تخيل العيش بدون أو أداء أي من المهام، فهى تلعب دورًا هامًا في الحياة المريحة، نستخدمها في مهام مختلفة مثل التدفئة والطبخ والإضاءة وما إلى ذلك، من خلال الطاقة ندير مركباتنا وننتقل من هنا إلى هناك.

هناك أشكال مختلفة من الطاقة، معظم الطاقة المستخدم اليوم في المنازل والصناعة تأتي من الوقود الأحفوري. الفحم والنفط والغاز الطبيعي كلها أنواع من الوقود الأحفوري، يُطلق عليها اسم الطاقة غير المتجددة لأن صنعها أو تجديدها يستغرق ملايين السنين. لذلك يجب علينا تقليل كمية الوقود غير المتجدد الذي نستخدمه.

أصبح توفير الكهرباء أكثر أهمية بسبب الاستهلاك المذهل للطاقة الناجم عن التغيرات السريعة في أنماط الحياة، حيث يسعى الناس جاهدين من أجل جعل منازلهم مريحة من خلال تركيب المعدات الثقيلة اللازمة للراحة والترفيه، والتي تستخدم كمية هائلة من الطاقة.

إذا لم يكن هناك كهرباء سيفقد العالم الضوء، لذلك يجب تغيير السلوك غير المبالي للناس حيث يحتاجوا إلى إدراك أهمية الكهرباء لإنقاذ أنفسنا من الظلام.

يمكننا جميعًا القيام بالعديد من الأشياء لتوفير الطاقة. على سبيل المثال، يمكننا استخدام المصابيح الموفرة للطاقة، يمكن لأفراد الأسرة استخدام سياراتهم بشكل أقل، كما يجب علينا إيقاف تشغيل أجهزة الكمبيوتر والتلفزيون في حالة عدم استخدامها، ويجب ألا نترك المصابيح مضاءة في حالة عدم وجود أحد في المنزل.

علاوة على ذلك، نحتاج إلى إيجاد أنواع أخرى من الطاقة لا تنفذ أبدًا، تسمى هذه الأنوع الطاقة المتجددة، مثل: الشمس، الرياح، الماء مصدر متجدد آخر للطاقة، يطلق عليه الطاقة الكهرومائية.

بالنظر إلى أننا لا نزال نعتمد على الموارد الطبيعية المحدودة الموجودة في الأرض، فإن جميع احتياجاتنا الضرورية في حياتنا اليومية تعتمد على الكهرباء، لذلك يجب أن يكون توفير الكهرباء عادة متأصلة فينا، سيكون من المفيد لنا ولبيئتنا استخدام الموارد المتجددة مثل الطاقة الشمسية وطاقة الرياح.

موضوع عن ترشيد استهلاك الكهرباء بالانجليزي

Electricity is an essential resource for a thriving life. It runs our daily life. Life without electricity would be impossible to imagine now. We generate electricity using coal or natural gas. However, people do not realize the natural resources to do as are limited and non-renewable. We must conserve electricity so that we can conserve these resources.

We must stop the wastage of power. The world will lose its light if there is no electricity. We need to realize the importance of electricity to save ourselves from the darkness.

The world will become dormant without electricity. We depend on electricity in almost all aspects of life.

For instance, all our health and education facilities are conditioned by electricity. If there is no electricity, the surgeon won’t be able to perform his surgery. Moreover, students won’t be able to gain practical knowledge.

Likewise, machines in the factory depend on electricity. Furthermore, the passengers at the railway station and the airport can travel safely due to electricity only.

In addition, various means of transportation depend on electricity only. Trams and metros carry thousands of people every day. All this is made possible due to electricity only. Electricity boosts our modern life and helps in making it civilized.

There are many ways by which we can save energy in our everyday lives. For instance, don’t turn on two lights if you only need one. We should turn off the lights when we leave a room.

Furthermore, try making use of natural light more. Do not keep the lights unnecessarily in the morning and afternoons. Make do with the natural light as it is enough. We must replace all our old appliances as they consume a lot of electricity.

Moreover, always remember to unplug your electrical machines when not in use. These devices consume at least 10% of electricity even when inactive. Thus, unplug them to save electricity.

In addition, try to cut down your TV watching time. Encourage kids to read and play outside instead. Likewise, try using laptops in place of desktops. Desktops consume more energy than a laptop. You must also switch off the fans if you using your air conditioner.

Most importantly, always buy economical light bulbs that use less energy. The things you do every day make a difference. If everyone saves just a little energy, it adds up to a lot. When you save energy, you save money, too. You have more money to spend on other things. Saving energy also helps protect the environment

الكهرباء مورد أساسي لحياة مزدهرة، لأنها تدير حياتنا اليومية ومن المستحيل تخيل الحياة بدونها. نقوم بتوليد الكهرباء باستخدام الفحم أو الغاز الطبيعي، لكن لا يدرك الناس أن الموارد الطبيعية اللازمة لذلك محدودة وغير متجددة. يجب أن نقلل استهلاك الكهرباء حتى نتمكن من الحفاظ على هذه الموارد.

يجب أن نوقف هدر هذه الطاقة، لأن العالم سيفقد نوره إذا لم يكن هناك كهرباء. نحن بحاجة إلى إدراك أهمية الكهرباء لإنقاذ أنفسنا من الظلام.

سوف يعاني العالم من الكساد بدون كهرباء، لأننا نعتمد عليها في جميع جوانب الحياة تقريبًا. على سبيل المثال، جميع مرافقنا الصحية والتعليمية تعتمد على الكهرباء، فإذا لم يكن هناك كهرباء لن يتمكن الجراح من إجراء الجراحة. علاوة على ذلك، لن يتمكن الطلاب من اكتساب المعرفة العملية.

بالمثل تعتمد الآلات في المصانع على الكهرباء، يمكن للمسافرين في محطة السكة الحديد والمطار السفر بأمان بسبب الكهرباء فقط. كما أن وسائل النقل المختلفة تعتمد على الكهرباء فقط، تنقل عربات الترام والمترو آلاف الأشخاص كل يوم. كل ذلك أصبح ممكنًا بسبب الكهرباء فقط، فهى تعزز حياتنا الحديثة وتساعد في جعلها حضارية.

هناك العديد من الطرق التي يمكننا من خلالها توفير الطاقة في حياتنا اليومية، على سبيل المثال، لا يجب تشغيل اثنين من اللمبات إذا كنت تحتاج إلى واحدة فقط، يجب أن نطفىء الأنوار عند مغادرة الغرفة.

علاوة على ذلك، حاول الاستفادة من الضوء الطبيعي أكثر، لا يجب تشغيل الأضواء غير الضرورية في الصباح وبعد الظهيرة، لأنه يمكن الاكتفاء بالضوء الطبيعي فقط، مع ضرورة استبدال جميع أجهزتنا القديمة لأنها تستهلك الكثير من الكهرباء.

تذكر دائمًا فصل أجهزتك الكهربائية عند عدم استخدامها، لأن هذه الأجهزة تستهلك ما لا يقل عن 10% من الكهرباء حتى عندما تكون غير نشطة، لذلك يجب فصلها لتوفير الكهرباء.

بالإضافة إلى ذلك، حاول تقليل وقت مشاهدة التلفزيون، وشجع الأطفال على القراءة واللعب في الخارج بدلًا من الجلوس أمامه لساعات طويلة. حاول أيضًا استخدام أجهزة الكمبيوتر المحمولة (اللاب توب) بدلًا من أجهزة الكمبيوتر المكتبية لأن الثانية تستهلك طاقة أكثر. يجب عليك أيضًا إيقاف تشغيل المراوح إذا كنت تستخدم مكيف الهواء.

الأكثر أهمية في ترشيد استهلاك الكهرباء، شراء المصابيح الكهربائية الموفرة لأنها تستهلك طاقة أقل. الأشياء التي تفعلها كل يوم تحدث فرقًا، إذا وفر الجميع القليل من الطاقة فإن ذلك يضيف الكثير. عندما توفر الطاقة فإنك توفر المال أيضًا لتنفقه على أشياء أخرى. من المؤكد أن توفير الطاقة يساعد أيضًا في حماية البيئة.

أسماء أبو بكر

أسماء أبو بكر

عن كاتب المقال: صحفية مصرية حاصلة على كلية الإعلام من جامعة القاهرة، تهتم بشؤون الطلاب

ميكس ميديا