رئيس التحرير أحمد متولي
 فيديو الدكتور عمرو خيري لممرض: اسجد للكلب

فيديو الدكتور عمرو خيري لممرض: اسجد للكلب

أثار فيديو الدكتور عمرو خيري، طبيب العظام، غضب رواد مواقع التواصل الاجتماعي على الإنترنت، والذي طلب فيه من أحد الممرضين المساعدين له السجود لكلب، فما قصة طبيب العظام؟

الدكتور عمرو خيري

والدكتور عمرو خيري هو رئيس قسم العظام بجامعة عين شمس، وتم التقاط مقطع فيديو أثناء ممارسته التعذيب لأحد أفراد طاقم التمريض العاملين برفقته.

عمرو خيري

وبدأ الدكتور عمرو خيري الفيديو الذي التقطه أحد المتواجدين بالمستشفى، بأنه أمر الممرض بالقفز بالحبل على الرغم من أنه رجل مسن، قائلاً له: ما انت متعملش حركاتك دي يلا خالص معايا عشان تبطل تغلط في الكلب تاني مرة.

وأضاف عمرو خيري طبيب العظام للمرض وهو يبدأ في عد القفزات: مش هتنطها عدل هتنضرب.

وبينما يتألم الممرض الطاعن في السن من الضربات قائلاً: يا دكتور عمرو بتوجع أقسم بالله، يظل الطبيب على موقفه ويستمر في عد القفزات.

فيديو السجود للكلب

وتابع: بتتكلم على كلبي أنا؟ قاعد زي الباشا ورا، باشا قاعد مغلطش في حد تغلط فيه ليه؟ وتروح تقول لهم ان أنا جيت عشان الكلب هرب؟ وحياة أمك لاوريك وبعدها تسجد سجدتين للكلب.

وصرخ الممرض: يا بيه مش أنا، ليرد عليه طبيب العظام: يبقى هو.. انت تعبت؟ يلا واستأنف العد ثم قال استنى بقى، صلي للكلب وأخذ يرددها عدة مرات، مضيفًا: الله أكبر ثم قال له اضرب تعظيم سلام.

وأضاف الدكتور عمرو خيري: حط الفيشة في الكهرباء هنبتدي الكهرباء، انت متطمئنش عليا خالص، وذلك ردًا على لوم الممرض له بقوله: يعني أنا بطمئن عليك.

وتابع: انت أهنت كلبي ودي ثالث مرة والثالثة تابتة، مضيفًا ردًا على توسلات الممرض: انا بهزر معاه: بوبي مبيهرجش مع حد، انت بتتريق عليه وهو جاي في العربية عشان ياخدني بجلالة قدره، انت جبار.

رد الدكتور عمرو خيري على فيديو السجود للكلب

ورد الدكتور عمرو خيري على فيديو السجود للكلب بأنه كان مجرد هزار مع الممرض المساعد له، وأن الجزء الأخير تمت فبركته، مشيرًا إلى أنها مجرد محاولات لابتزازه.

وقال عمرو خيري أن محاولات الابتزاز تلك يتعرض لها منذ قرابة شهرين، وتمت سرقة حسابه على تطبيق واتس آب، لمساومته على المال من هاكرز من أزربيجان.

فيديو الدكتور عمرو خيري والسجود للكلب

ولمشاهدة فيديو الدكتور عمرو خيري والسجود للكلب اضغط على الرابط التالي:

 

شيماء عثمان

شيماء عثمان

صحفية مصرية من محافظة الإسكندرية، عملت مراسلة للعديد من المواقع والصحف المحلية