رئيس التحرير أحمد متولي
 فيديو فادي خفاجة على «تيك توك»: «انا تعبان وعايز اشتغل مش عايز اشحت وهمثل في رمضان ببلاش»

فيديو فادي خفاجة على «تيك توك»: «انا تعبان وعايز اشتغل مش عايز اشحت وهمثل في رمضان ببلاش»

ظهر الفنان فادي خفاجة في فيديو على «تيك توك» أثر في العديد من المشاهدين بسبب كلماته التي تبدو من ملامح وجهه أنها حادة ولكنها تنم عن حالة سيئة آل إليه وضع واحدًا من المشاهير بعد ما لم يعد له دخل يقتات منه.

فيديو فادي خفاجة

وتضمن فيديو فادي خفاجة، الممثل الذي ألف المشاهدون وجهه الطفولي في العديد من الأعمال الفنية من مسلسلات وأفلام، عبارات قاسية أعرب فيها عن حزنه الشديد لما وصل إليه حاله.

وقال فادي خفاجة في الفيديو المتداول على نطاق واسع بمختلف مواقع التواصل الاجتماعي على «فيس بوك»، «تويتر» وغيرها: «انا تعبان انا عايز اشتغل مش عايز اشحت، انا تعبان، انا راجل فنان ضيعت عمري في المعهد العالي للفنون المسرحية، ضيعت عمري في حاجات كتير أوي والمقابل إيه؟».

وأضاف فادي خفاجة: «انا عايز اتحظر، انا مايشرفنيش اكون هنا، انا يشرفني اكون في مكان، انا خريج المعهد العالي للفنون المسرحية، ممثل، بتقدير جيد جدًا، ازاي انا قاعد هنا؟ وقاعد هنا لمين؟ عشان اللي عايز يرمي مسا يرميه؟».

وانتقد فادي خفاجة في الفيديو الذي التقطه بالبث المباشر على تيك توك يأسف فيه على حاله، نقيب المهن التمثيلية قائلاً: «انا فنان، واحظروني، ودكتور أشرف زكي اقول لحضرتك على حاجة، انت بتركب حق، مش هقفل اللايف واللي هيدعمني ههينه».

وحاول أحد أشقاء فادي خفاجة الاتصال به أثناء البث المباشر، إلا أنه هاجمه أيضًا وقال في الفيديو: «بتتصل بي ليه؟ هو اخويا ده وقف جانبي إمتى؟».

وتابع فادي خفاجة: «انا اتهنت ومش هقبل الإهانة أكثر من كده، مش ده مقامي ولا مكاني واللي عاجبه عاجبه، مش عاجبه».

فادي خفاجة تيك توك

وأعرب فادي خفاجة بعد مداخلة أجراها معه شقيقه الفنان هادي خفاجة، عن تحديه لأي ممثل آخر ممن يظهرون على الشاشات في شهر رمضان المبارك من خلال الأعمال الدرامية، مؤكدًا أنه على استعداد أن يقوم بدوره بدون أي مقابل مادي، مضيفًا أن وضعه أصح محزنًا للمحيطين به، مطالبًا: «انا عايز اشتغل في مسلسلات رمضان، وعلى فكرة ده مش عيب انا مش بأقل من نفسي».

ويمكنكم مشاهدة بث مباشر فادي خفاجة تيك توك المنتشر على مواقع التواصل الاجتماعي من الفيديو التالي:

شيماء عثمان

شيماء عثمان

صحفية مصرية من محافظة الإسكندرية، عملت مراسلة للعديد من المواقع والصحف المحلية