رئيس التحرير أحمد متولي
 فنادق دي ولاتحف فنية.. شوف بنفسك

فنادق دي ولاتحف فنية.. شوف بنفسك

لسة مستمرين معاكو في نشر أغرب الحاجات حول العالم وفي الموضوع ده جبنا ليكوا أغرب الفنادق اللي الواحد أول ما شافها يتمنى إنه يعيش فيها بقية عمره مش يقضي فيها أيام بس :D

CrazyBear_3304518b

الفندق ده موجود في أمريكا واستلهم فكرة الأوض بتاعته من مولان روج ولاس فيغاس وكوكب المريخ وجلد الأوضة معمول من جلد المهر الفارسي.

DasPark_3304122b

أنابيب صرف صحي مجددة. الفندق الصغير اللي شايفينه قدامكوا ده واللي بيتيح ليكوا جو من الراحة على ضفاف نهر الدانوب اللي موجود في النمسا.

JumboStay_3304484b

طيارة جامبو بيرجع تاريخها لسنة 1976 اتحولت لفندق جميل جدًا في السويد بيوفرلك إقامة مميزة والاختيار ما بين غرف داخلية أو غرف مزدوجة.

Magic-Mountain-007

منطقة لوس ريوس جنوب تشيلي فيها الفندق العظيم ده اللي هو عبارة عن جبل أعلاه شلال والأوض بتاعت الفندق موجودة جوا الجبل.

والجبل السحري ده في الأصل كان مكان للناس اللي بيحبوا يصطادوا في المحمية. وعشان تقضي ليلة في الفندق ده بتدفع حوالي 300 دولار شاملة الفطار بس.

Poseidon_3304576b

منتجع بوسيدون تحت الميه، وأخد وقت 13 سنة عشان يتبني وعلى الرغم من كدة لسة محدش حدد امتى هيتم إفتتاحه بس فيه حوالي 150 ألف واحد مستنيينه يفتح عشان يروحوه، واللي صمم الفندق ده بروس جونز رئيس مجلس إدارة شركة الغواصات «تريتون».

Propeller-Island_3303930b

مدينة لودج، برلين، ألمانيا فيها فندق صممه الفنان الألماني لارس ستروشين ويعتبر فريد من نوعه من حيث شكله اللي فيه كذا فكرة منها المرايات والفندق ده بيتكون من 30 أوضة، وكل أوضة معمولة بتصميم مختلف.

Treehotel_3304055b

الفندق ده موجود في وسط غابات الصنوبر في السويد والغابات دي فيها أنواع من الأشجار الفريدة وده بيخلي الفندق موقعه متميز واللي هيعيش فيه هيكون في حالة عظيمة. ومفروض إن لسة هيتم إفتتاحه.

V8Hotel_3304099b

وده فندق موجود في ألمانيا أوضه على شكل عربيات قديمة ودور سينما.

SheratonHuzhou_3305572b

فندق دونات موجود في الصين على بحيرة تايهو بين نانجينغ وشانغهاي وإتصمم على شكل مغناطيس من قبل المهندس المعماري مايان سونغ.

وفيه 27 دور و321 أوضة من ضمنها 44 جناح و39 فيلا وفي لوبي الفندق موجود 20  ألف قطعة كريستال منوعة من ماركة شوارفسكي.   طفلك-العنيد ذاكر-صح

رغدة جلال الدين

رغدة جلال الدين

صحفية مصرية تكتب في المجال الفني، إلى جانب كونها ممثلة ومغنية بفرقة «بهججة»