3
 تعبير عن الأم بالانجليزي للطلاب

تعبير عن الأم بالانجليزي للطلاب


برجراف عن عيد الأم سهل ومترجم

من الممكن أن يتضمن امتحان اللغة الانجليزية لطلاب الابتدائية أو الإعدادية كتابة برجراف يدور حول الأم، لذلك يوضح شبابيك برجراف عن عيد الأم مكتوب باللغة الانجليزية ومترجم إلى العربية كي يتمكن الطالب من الاستفادة منه في كتابة موضوع متكامل سواء عن عيد الأم أو حتى الأم وفضلها باللغة الانجليزية.

برجراف عن الأم للصف الأول الاعدادي

A mother is everyone’s best friend because she takes care of everything that we need. We cannot live without our mother’s love and care. Without mothers our lives are nothing.

She cares for us a lot, she becomes very happy when we laugh and she becomes very sad when we cry. Mother is the only person in this world who never leaves us alone. Mother is very loyal to her children.

Even after being tired she always smiles for us. She tells us different poems and stories while sleeping in the night. She helps us in preparing our project works and home works and helps us during exam time.

She teaches us good manners, etiquette, morality, humanity, and helping others always in life. She takes care of my father, grandparents, and my brothers.

So, there is a day of the year has been dedicated to giving thanks and respect to our mothers, which we all celebrate as Mother’s Day every year.

 

عبارات لعيد الأم بالانجليزي

Mother’s Day is a day that every child celebrates especially for their mother. It is celebrated on 21th of March every year as an important celebration. It is celebrated in different countries in different ways and days, for example in India it is celebrated on the second Sunday of May.

 There is a practice of celebrating Mother’s Day with children in schools. The mother receives greeting cards, wishing cards, and other special gifts from her children. On this day family members go out to enjoy delicious dishes and celebrate more. Mother also gives a lot of love and gifts and care to her beloved children.

On Mother's Day, school management conducts various competitions for kids like essay competition, drawing, speeches, and many more. Teachers, children, and mother celebrate Mother’s Day very well at school. To celebrate this day with full enjoyment, both mother and child also participate in activities like singing and speech, etc.

This is the day when we are thankful to our mother who has given us so much and is still doing very well for us. Due to which we feel filled with love and protected every day, this is the day to give a lot of happiness and respect to our mother.

Celebrating Mother’s day for a day is not enough to thank every single mother in this world. No one can replace her at any cost. Everyone should show lots of love and care to her for their sacrifices.

 

ترجمة برجراف عن الأم للصف الأول الإعدادي

الأم هى أفضل صديق للجميع لأنها تهتم بكل ما نحتاجه. لا يمكننا العيش بدون حب الأم ورعايتها. بدون الأمهات حياتنا لا شيء. إنها تهتم بنا كثيرًا، وتكون سعيدة جدًا عندما نضحك وتصبح حزينة جدًا عندما نبكي. الأم هى الشخص الوحيد في هذا العالم الذي لا يتركنا وحدنا، كما أنها مخلصة جدًا لأبنائها.

حتى عندما تكون متعبة فإنها تبتسم دائمًا لنا، تروي لنا قصائد وقصص مختلفة أثناء نومنا ليلًا. تساعدنا في إعداد المشروعات المطلوبة منا والأعمال المنزلية وخلال وقت الامتحان.

الأم هى التي تعلمنا الأخلاق الحميدة، الاتيكيت (آداب السلوك)، الرحمة، الإنسانية، ومساعدة الآخرين دائمًا، وهى التي تعتني بوالدي وأجدادي وإخوتي.

لذلك، تم تخصيص يوم من أيام السنة من أجل شكر أمهاتنا والتعبير عن احترامنا وتقديرنا لهم، الذي نحتفل به جميعًا باعتباره عيد للأم كل عام.

ترجمة عبارات عن عيد الأم

عيد الأم هو يوم يحتفل به كل ابن بوالدته خاصة. يتم الاحتفال به في 21 مارس من كل عام كحدث مهم. يتم الاحتفال به في بلدان مختلفة بطرق وأيام مختلفة، على سبيل المثال في الهند يتم الاحتفال به في الأحد الثاني من شهر مايو.

توجد طقوس خاصة للاحتفال بعيد الأم مع الأبناء في المدارس. تتلقى الأم بطاقات تهنئة وبطاقات تمنيات وهدايا خاصة أخرى من أطفالها. يخرج أفراد الأسرة في هذا اليوم للاستمتاع بتناول الأطباق الشهية ومزيد من الاحتفال. كما تحصل الأم على الكثير من الحب والهدايا والرعاية من أبنائها.

في عيد الأم تُجري إدارة المدرسة مسابقات مختلفة للأطفال مثل مسابقة المقالات، الرسم، الخُطب وغيرها الكثير. يحتفل المعلمون والأطفال والأمهات بعيد الأم بشكل رائع جدًا في المدرسة. لمزيد من الاستمتاع أثناء الاحتفال يشارك كل من الأم والطفل أيضًا في أنشطة مثل الغناء والخُطب وغيرهما.

هذا هو اليوم الذي نشكر فيه والدتنا التي قدمت لنا الكثير ومازالت تفعل الكثير من أجلنا، هو اليوم الذي نعطي فيه الكثير من السعادة والتقدير لأمنا مقابل ما نشعر به من حب وحماية تقدمهم لنا كل يوم.

الاحتفال بعيد الأم ليوم واحد لا يكفي لشكر كل أم في هذا العالم. لا أحد يستطيع اسبتدالها بأي ثمن. يجب على الجميع أن يُظهر لها الكثير من الحب والعناية تقديرًا لتضحياتها.

المصدر

أسماء أبو بكر

أسماء أبو بكر

عن كاتب المقال: صحفية مصرية حاصلة على كلية الإعلام من جامعة القاهرة، تهتم بشؤون الطلاب

ميكس ميديا