رئيس التحرير: أحمد متولي

 مهنة الطب

مهنة الطب


تعبير بالانجليزي عن وظيفة الدكتور.. برجراف مترجم وسهل

البراجراف سؤال أساسي في امتحان اللغة الإنجليزية للمراحل التعليمية المختلفة، لذلك يوضح شبابيك تعبير بالانجليزي عن وظيفة الدكتور مرفق معه الترجمة الخاصة به، تسهيلًا على الطلاب لفهمه والاستفادة منه في كتابة براجراف يدور حول نفس الفكرة.

تعبير بالانجليزي عن وظيفة الدكتور طويل

  I don’t know where to begin because this matter occupied my attention but can we imagine life in the absence of doctors? Doctors play a pivotal role in building the society. They work hard to save the lives of patients with serious ailments.

  The job of a Doctor is to find out what the disease of a person us to provide medicines and treatments accordingly. There are various kinds of specialties. Some specialize in heart medication, while some specialize in children’s diseases, and many other specialties. The task of the Doctor is hence varied and highly convoluted.

  We are living now amidst an ongoing pandemic because of Coronavirus. So devastating is its effects that the world is under a temporary yet indefinite lockdown. All economic activities have come to an almost pause. At this time the only people who are working day in and day out are the doctors.

​​​​​​​

The doctors and their medical researchers have put all of their energy and experience into finding the correct medicine and the right vaccine to cure the disease that has taken over the world.

  The role of doctors in the case of a pandemic is critical and cannot be filled in by any other profession. In case of war, too, the doctors and nurses have to be on the frontline. There are nurses and medical staff on the battlefields who are equipped with the tactics of war and well-versed in medical treatments. Doctors are respected all around the world for these very reasons.

  The doctor’s job is a dream for many, and despite its splendor, it is not easy to obtain in many respects. It requires a merciful person who has a big heart at first.

  It also requires long effort and fatigue in studying, and requires a strong memory, and high manual skills. Besides to a person who is sacrificing and is not afraid to see the pain of others, someone who seeks to relieve the pain of others, no matter how difficult and dangerous situations he faces, he is by their side and looks for their treatment no matter what.

  Doctors have to be available any seconds of the emergency. There will be any type of emergencies such as an accident, any unbearable pain in any organ or any other reason relating to the patient. They should keep calm, help patients, and build friendly relations with them to make them comfortable.

   In the end I can say that this profession is not easy. A doctor should also comfortably work with a team. This is why a student who wishes to become a doctor in the future must be free from disrespectful stuff like racism, discrimination, and greed. Doctor's profession is a very noble profession.  

براجراف عن وظيفة الدكتور للصف الثاني الاعدادي مترجم

يمكن لطلاب الصف الثاني الاعدادي الاستفادة من البراجراف السابق، لذلك نعرض لهم فيما يلي ترجمة تعبير بالانجليزي عن وظيفة الدكتور حتى يسهل عليهم فهمه:

لا أعرف من أين أبدأ لأن هذا الأمر يشغل اهتمامي، لكن هل يمكننا تخيل الحياة في غياب الأطباء؟ يلعب الأطباء دورًا هامًا في بناء المجتمع، لأنهم يعملون بجد لإنقاذ حياة المرضى الذين يعانون من أمراض خطيرة.

وظيفة الطبيب هى اكتشاف المرض الذي يعاني منه الشخص ثم تقديم الأدوية والعلاجات له. هناك أنواع مختلفة من التخصصات، حيث يتخصص البعض في أمراض القلب، بينما يتخصص أخرون في أمراض الأطفال، العديد من التخصصات الأخرى، لذلك مهنة الطب متنوعة ومعقدة للغاية.

نحن نعيش الآن وسط جائحة مستمرة بسبب فيروس كورونا، كانت آثارها مدمرة للغاية لدرجة أن العالم يخضع لحظر مؤقت ولكن لأجل غير مسمى، توقفت جميع الأنشطة الاقتصادية تقريبًا. في ظل هذه الظروف، الأشخاص الوحيدون الذين يعملون يومًا بعد يوم هم الأطباء، حيث وضع الأطباء والباحثون في المجال الطبي كل طاقتهم وخبرتهم في إيجاد الدواء الصحيح واللقاح المناسب لعلاج المرض الذي انتشر في العالم.

دور الأطباء في حالة حدوث جائحة أمر بالغ الأهمية ولا يمكن أن تقوم به أي مهنة أخرى، في حالة الحرب أيضًا يجب أن يكون الأطباء وطاقم التمريض في الخطوط الأمامية. هناك طاقم تمريض وطواقم طبية في ساحات القتال مجهزين بأساليب الحرب ولديهم دراية جيدة بالعلاجات الطبية. يحظى الأطباء بالاحترام في جميع أنحاء العالم لهذه الأسباب بالذات.

وظيفة الطبيب حلم للكثيرين، على الرغم من روعتها إلا أنه ليس من السهل الحصول عليها لأسباب عديدة، فهى تتطلب شخصًا رحيمًا له قلب كبير في البداية، كما أنها تتطلب مجهودًا طويلًا وتعبًا في الدراسة، وتحتاج إلى ذاكرة قوية ومهارات يدوية عالية. يجب أن يكون الطبيب قادرًا على التضحية ولا يخشى رؤية آلام الآخرين بل يسعى إلى تخفيفها مهما كانت المواقف الصعبة والخطيرة التي يواجهها، فهو بجانبهم ويبحث عن علاجهم مهما كان.

يجب أن يكون الأطباء متاحين في أي ثوان في حالة الطوارىء، سيكون هناك أي نوع من حالات الطوارىء مثل وقوع حادث أو أي ألم لا يُطاق في أي عضو أو أي سبب أخر يتعلق بالمريض. يجب على الأطباء أن يحافظوا على الهدوء ويحرصون على مساعدة المرضى وبناء علاقات ودية معهم لجعلهم مرتاحين.

في النهاية يمكنني القول أن هذه المهنة ليست سهلة، خاصة أنها تستلزم العمل مع فريق، لذلك فإن الطالب الذي يرغب في أن يصبح طبيبًا في المستقبل يجب أن يكون خاليًا من الصفات غير الإنسانية والسيئة، مثل: العنصرية، التمييز، الجشع، لأن مهنة الطب مهنة نبيلة جدًا.

أسماء أبو بكر

أسماء أبو بكر

عن كاتب المقال: صحفية مصرية حاصلة على كلية الإعلام من جامعة القاهرة، تهتم بشؤون الطلاب

ميكس ميديا